Атестація – 2021 завершена, розпочинається новий етап на шляху професійного зростання педагогів
«Кіномитці високо шанують нагороду «Оскар», бо вона –
результат оцінки професіоналів професіоналами!
Напевне, саме тому ми так відповідально готуємося до кожної атестації,
адже нас як професіоналів оцінюватимуть колеги – теж професіонали.
Як зробити таке оцінювання об'єктивним, дружнім,
залежить від кожної школи та атестаційної комісії окремо...»
У роботі будь-кого педагогічного колективу важко переоцінити значення процесу атестації педагогічних працівників – систему заходів, спрямовану на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. Значення атестації величезне. Вона підвищує статус педагогічної професії, стимулює діяльність учителя до поповнення свого досвіду, допомагає визначити кращих педагогів.
Атестація – це підсумок професійної діяльності вчителя, демонстрація його майстерності, найкращих професійних умінь, це новий етап на шляху зростання учительського авторитету серед колег та учнів, можливість проявити свої здібності.
Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу.
Завдання атестації: сприяти підвищенню кваліфікації педагогічних працівників шляхом оцінювання професійних знань педагогів, методики викладання та виховання. Атестація спрямована на оцінку досягнень педагогічного працівника у його діяльності, на заохочення (у тому числі матеріальне) його успіхів у справі освіти, виховання і розвитку дітей.
Аналіз наявної практики показав, що вплив атестації на рівень освітнього процесу в закладі освіти може бути як позитивним, так і негативним.
Позитивний — можливий за умови суворого дотримання усіх нормативних вимог до організації і проведення атестації. Він сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу, покращенню його загальних результатів.
Негативний — можливий за умови неякісної організації та формального проведення атестації, що призводить до конфліктів у педагогічному колективі і, внаслідок цього, відволікає педагогічний колектив від безпосередньої роботи до з’ясування міжособистісних взаємин. Цей вплив відповідно ускладнює, гальмує і знижує рівень навчально-виховного процесу.
Тож розуміємо необхідність системного підходу до атестації педагогічних працівників, який складається з планування атестаційної роботи, суворого дотримання етапів проведення атестації, виконання нормативного режиму під час організації та проведення атестації, відпрацювання загальних вимог до педагогічного працівника, які дозволяють об’єктивно оцінювати того, хто атестується.
Атестація педагогічних працівників – складова частина підвищення педагогічної кваліфікації, яка передбачає підвищення професіоналізму, розвиток творчої активності, стимулювання діяльності, диференційоване оцінювання результатів педагогічної роботи.
Завершено атестацію освітян Лебединської міської територіальної громади у 2021 році. Стає історією друге підсумкове засідання атестаційної комісії ІІ рівня, під час якого 26 педагогів закладів загальної середньої освіти №№ 1,3,4,5,6,7 підтвердили високий рівень власного професіоналізму, володіння інноваційними технологіями та творчий підхід до організації освітнього процесу з предмету, який викладають. Рішенням атестаційної комісії було підтверджено вищу кваліфікаційну категорію 20 педагогам, присвоєно – 6. Педагогічне звання «старший учитель» підтверджено 11 учителям, присвоєно – 3. Одному вчителю підтверджено звання «учитель-методист».
За підсумками першого та другого засідань атестаційної комісії педагогам закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Лебединської міської територіальної громади підтверджено вищу кваліфікаційну категорію – 34, присвоєно – 14. Педагогічне звання «старший учитель» підтверджено 14 учителям, присвоєно – 3, звання «методист» підтверджено 2 фахівцям.
Педагогами Лебединської громади пройдено ще один етап на шляху формування власної професіональної траєкторії. Розпочинається кропітка робота над новим етапом педагогічного зростання: участь у конференціях, методичних заходах різних рівнів, презентація власного досвіду і, як підсумок, – перемоги у конкурсах, змаганнях, олімпіадах та впевнений старт у доросле життя учнів та вихованців.
Атестаційний процес 2022 року розпочинається вже сьогодні, тож Центр професійного розвитку педагогічних працівників бажає педагогічним працівникам:
- постійно вдосконалювати свою педагогічну майстерність;
- завжди прагнути оригінальності і досконалості в роботі;
- досягати вдосконалення щомиті;
- перетворювати процес навчання на радість;
- отримувати професійне задоволення від праці;
- упевненим кроком йти до своєї мети;
- помічати в собі найкраще;
- приносити людям радість, і це зробить вас щасливими;
- не приховувати своїх здібностей і можливостей. Дарувати їх!
З використанням матеріалів інтернет-газети
«Методичні діалоги» Віньковецького РМК