Онлайн-порадник «Атестація педагогічних працівників: крок за кроком»
У роботі будь-якого закладу освіти важко переоцінити значення процесу атестації педагогічних працівників. Відповідно до ч. 2 та 3 ст. 50 Закону України «Про освіту» атестація – це система заходів, спрямованих на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюються кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.
Значення атестації величезне. Вона підвищує статус педагогічної професії, стимулює діяльність педагога до поповнення свого досвіду, допомагає визначити кращих педпрацівників. Отже, з упевненістю можна стверджувати, що атестація – це підсумок професійної майстерності педагога, демонстрація його найкращих професійних умінь.
Адміністрація закладу освіти здійснює навчальну, наукову, методичну, організаційну, координуючу діяльність, яка має сприяти підвищенню ефективності атестації педагогічних працівників.
Зазначимо, що головна мета діяльності адміністрації закладу освіти – сприяти оновленню і розбудові системи роботи з атестації педагогічних працівників в умовах модернізації освіти шляхом організаційно-методичного супроводу атестації педагогічних кадрів; науково-методичного дослідження процесу впровадження нормативних документів з атестації педагогічних працівників; сприяння неухильному дотриманню вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників України; безпосередньої участі у створенні системи неперервної післядипломної освіти педагогічних працівників.
У зв’язку із виникненням цілої низки питань щодо якісної організації атестаційного процесу у закладах освіти Центром професійного розвитку педагогічних працівників на допомогу керівникам закладів освіти 16 листопада 2021 року проведено онлайн-порадник «Атестація педагогічних працівників: крок за кроком». Директор ЦПРПП Лариса Ковтуненко ознайомила керівників із дорожньою картою атестації, висвітила актуальні питання щодо організації атестаційного процесу у закладі, звернула увагу на необхідність врахування професійних стандартів педагогів під час визначення відповідності певній кваліфікаційній категорії, педагогічному званню.
Разом з тим, атестація педагогічних кадрів нероздільно пов’язана з проходженням курсів підвищення кваліфікації. Тож відповідь на проблемні питання, які виникли у керівників закладів освіти, надала консультант ЦПРПП Оксана Цись.
Основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об'єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності. Тож бажаємо атестаційним комісіям закладів освіти завжди дотримуватись зазначених принципів, що у кінцевому результаті буде сприяти професійному зростанню та підвищенню фахової компетентності педагогічних кадрів Лебединської міської територіальної громади.