Орієнтир на здоров’язбереження
«Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях… Головним скарбом життя є здоров’я,і щоб його зберегти потрібно багато що знати», – писав Авіцена
Найдорожчим скарбом, яким нагороджує людину природа від народження і на довгі роки життя, є здоров'я. Це справді незрівнянне багатство, яке необхідно не просто берегти, а й повсякчас примножувати. Увага до питання здоров'я школярів останнім часом суттєво зросла. Турботу викликає значне зменшення кількості абсолютно здорових дітей, зниження рівня народжуваності й тривалості життя, зростання дитячої смертності, пасивність, апатія та навіть агресивне ставлення до навчання. Мета сучасної школи – збереження духовного, фізичного, психічного здоров'я учнів, формування в них відповідального ставлення до власного життя. Виникає необхідність у формуванні здоров’язбережувальної компетентності учнів та використанні освітніх технологій, що полегшують формування нових знань, зберігаючи при цьому здоров'я учнів; забезпечують дитині можливість збереження здоров'я під час навчання у школі, формують в неї необхідні знання, уміння та навички щодо здорового способу життя, навчають використовувати їх у повсякденному житті.
Тому на виконання наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 04.12.2020 «Про виконання рішення колегії Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації» (пункту 3/1 рішення колегії від 26 листопада 2020 року «Про стан функціонування Шкіл здоров’я та впровадження програм здоров’яспрямованого змісту в закладах освіти області») на базі КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти для слухачів курсів підвищення кваліфікації «Моделювання шкіл здоров’я в закладі освіти (дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної)» 10 та 15 червня 2021 року були проведені два майстер-класи. Приємно відзначити, що для їх проведення кандидат педагогічних наук, доцент, керівник лабораторії здоров’яспрямованої освіти Валентина УСПЕНСЬКА запросила директора Лебединського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3 ТЕТЯНУ ФРОЛОВУ, яка презентувала досвід становлення та функціонування сучасної моделі школи здоров’я в закладі загальної середньої освіти.
Тетяна Іванівна познайомила колег із алгоритмом дій по створенню ШСЗ, установчими документами, які регламентують здоров’язбережувальну діяльність закладу освіти, акцентувала увагу на особливостях створення моделі Школи сприяння здоров’ю, її структурних компонентах, необхідності проведення систематичної діагностики освітнього середовища в закладі освіти. Слухачі даних курсів мали можливість переглянути відеоматеріали щодо впровадження превентивних проектів у закладі, який очолює Фролова Т.І., зокрема «Вчимося жити разом», комунікативного інструменту із питань репродуктивного здоров’я «Маршрут безпеки», проєкту «Fair Play – чесна гра» як частини Національної кампанії «Не дай СНІДу шанс», які сприяють становленню рівноправних міжособистісних стосунків, формують позитивну мотивацію у здобувачів освіти щодо здорового способу життя.
Практична частина заходу дала можливість педагогам долучитися до участі в нараді-полілозі по питанню формування здоров’язбережувальних компетентностей в учнів, засвоїти проведення технік «Мандалотерапія», «Монотипія».
Учасники зустрічі були одностайними в думці про те, що саме діяльність ШСЗ забезпечує розв’язання актуальних проблем щодо створення безпечного, комфортного освітнього простору та здоров’язбереження учасників освітнього процесу.