Обласний освітній форум «Освіта Сумщини: формуємо майбутнє разом»
07 лютого 2025 року відбувся обласний освітній форум «Освіта Сумщини: формуємо майбутнє разом» для керівників управлінь, відділів освіти, директорів закладів освіти за участі Артюха В.М., голова Сумської обласної державної адміністрації – начальник обласної військової адміністрації; Романька О.В., голова Сумської обласної ради; Кузьмичової Н.Ю., заступника Міністра освіти і науки України; Ананченка М.О., народного депутата України; Гробової В.П., директора Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації; Осадчого С.В., голови Сумської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України.. У рамках Форуму директор Лебединського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3 Тетяна Фролова презентувала досвід роботи закладу з проблеми «Гнучкі формати навчання як один із стратегічних напрямів у подоланні освітніх втрат». Нею була акцентована увага на необхідності проведення діагностики та моніторингу успіхів та проблем учнів під час навчальної діяльності. У виступі Тетяни Іванівни зазначалось, що компенсація втрат у навчальному часі педагогами закладу загальної середньої освіти №3 найчастіше відбувається через надання учням навчальних матеріалів та завдань для самостійного опрацювання обов’язково з покроковим дистанційним супроводом вчителя та наданням зворотного зв’язку здобувачам освіти; проведення групових та індивідуальних консультацій; застосування технологій диференційованого навчання; впровадження цифрових технологій; використання різноманітних освітніх платформ; співпраці з громадськими благодійними організаціями. Зокрема співпраця з чеською гуманітарною організацією «Людина в біді», в рамках впровадження Проєкту ECHO Education «Освітній консорціум в Україні: безпечне повернення до навчання» та за підтримки ЄС сприяла проведенню занять з надолуження освітніх втрат для учнів/учениць 5 і 9 класів з української мови та математики, які були побудовані за принципами тьюторського підходу.
Під час виступу Тетяна Іванівна звернула увагу на такі важливі аспекти подолання освітніх втрат, ефективність яких доведена результатами роботи колективу закладу, як залучення батьків до освітнього процесу, психоемоційна підтримка та мотивація здобувачів освіти, адже визнання досягнень учнів, навіть маленьких, створює позитивну атмосферу. Педагогами закладу використовуються системи винагород і заохочень, впроваджена практика включення учнів у процес планування їх навчання.
Більш детально з досвідом використання гнучких форматів навчання як одного із стратегічних напрямів у подоланні освітніх втрат можна познайомитися на сайті закладу та під час офлайн спілкування з педагогічним колективом.